Mentorschap en Duaal leren

Karl Mortier

Het vinden van de juiste medewerkers is één van de grootste uitdagingen waar zelfstandige ondernemers voor staan.


Duaal Leren is een weg die ondernemers dan bewandelen voor het vinden en begeleiden van jongeren op de werkplek


Op donderdag 12 oktober 2023 om 19u30 ben je van harte welkom voor een boeiende avond in Ieper, in de nieuwe lokalen van The House of Coaching op initiatief van PMO voor Retail en UNIZO Afdeling Ieper.

 

Mentorschap op de werkvloer


Hoe omgaan met jongeren en nieuwe medewerkers op de werkplek?


Aan het woord:

Duaal Leren – neem jongeren onder je vleugels: Milan Chevrolet, Coördinator Sectorconsulenten, PMO voor retail


Een belangrijke focus van Vlaamse Overheid ligt op Duaal Leren, leren op de werkplek. Om zo jongeren de kans te geven zich te ontplooien onder de vleugels van zelfstandige ondernemers en hun medewerkers. Over gans Vlaanderen zijn er intussen duizenden werkplekken waar zelfstandige ondernemers en medewerkers actief jongeren begeleiden. Ook in de zelfstandige kleinhandel. 
We merken echter dat heel wat ondernemers nog met vragen zitten rond leren op de werkplek.


Tips en tricks bij het begeleiden van nieuwe medewerkers, Karl Mortier, Master Trainer en Coach, The House of Coaching

Karl Mortier heeft al meer dan 20 jaar ervaring als trainer en coach. Hij trekt het thema open naar communicatie met medewerkers en hoe je omgaat met jongeren en nieuwe medewerkers. Een schatkist vol tips en tricks. 

Het is een interactieve sessie met enkele praktijkgetuigenissen over werkplek leren en omgaan met nieuwe medewerkers. Ervaringsuitwisseling en leren van elkaar staat centraal. 

Deze avond loopt in samenwerking met 
PMO voor retail, UNIZO Afdeling Ieper en The House of Coaching.

Deze avond is gratis. Er is een receptie aangeboden. 

Stuur een bericht als je aanwezig wil zijn aan: 
karl.mortier@thehouseofcoaching.com.



door Karl Mortier 26 okt., 2023
Van informatie naar krachtige visuals
door Karl Mortier 03 okt., 2023
MAIA: Artificiële Intelligentie en Handgetekende Afbeeldingen In het digitale tijdperk waarin we leven, is het vermogen om opvallende en pakkende visuals te creëren van cruciaal belang voor marketeers, content creators, ontwerpers en bedrijven. Maar wat als je kon combineren wat eeuwen van artistieke expressie heeft gevormd - handgetekende kunst - met de geavanceerde mogelijkheden van artificiële intelligentie? Welkom in de wondere wereld van Maia. Maia is een uniek platform dat de kracht van AI-technologie combineert met een indrukwekkende bibliotheek van meer dan 50.000 handgetekende afbeeldingen van een wereldwijde gemeenschap van getalenteerde, levende kunstenaars. Het concept is eenvoudig maar revolutionair: voer je tekst in en krijg een op maat gemaakte, aanpasbare visual als resultaat. Stel je voor dat je een presentatie voorbereidt over duurzaamheid. In plaats van uren te besteden aan het zoeken naar relevante afbeeldingen of het ontwerpen van grafieken, voer je gewoon je tekst of kernideeën in Maia in. De geavanceerde AI van het platform analyseert je input en selecteert vervolgens de meest relevante handgetekende afbeeldingen uit zijn uitgebreide bibliotheek. Binnen enkele momenten heb je visuals die niet alleen informatief zijn, maar ook een menselijk, artistiek tintje hebben. Voor veel professionals betekent het creëren van visuals een tijdrovend proces. Maia reduceert deze tijd drastisch, waardoor je je kunt concentreren op de inhoud van je presentatie of project. In een zee van generieke stockfoto's en voorspelbare grafieken, biedt Maia visuals die authentiek, uniek en expressief zijn. In plaats van AI te zien als een vervanging voor menselijke creativiteit, viert Maia de samenwerking. Het brengt het beste van twee werelden samen: de intuitie van echte kunstenaars en de efficiëntie van machine learning. Het gebruik van artificiële intelligentie in het creëren van visuals is niet nieuw, maar Maia brengt het naar een geheel nieuw niveau. Door de traditionele grenzen van technologie en kunst te vervagen, biedt het platform een frisse en innovatieve benadering van visuele creatie.  In een wereld waar het steeds moeilijker wordt om op te vallen, kan Maia's unieke combinatie van AI en handgetekende kunst precies zijn wat je nodig hebt om indruk te maken.Bekijk de workshop die Karl Mortier verzorgde als Drawify ambassadeur over de kracht van Artificiële Intelligentie en visualisatie. Wil jezelf de kracht van visuele Artificiële Intelligentie ontdekken. Ontdek MAIA van Drawify.
door Karl Mortier 02 okt., 2023
"Uit het leven. Zondagavond, terwijl de wereld zich hult in de warmte van familie, ruil ik deze kostbare momenten in om me voor te bereiden op de naderende week. Met een kop dampende thee naast me, zet ik alles op scherp voor een productieve week. Ik wil opnieuw het beste van mezelf geven, mijn passie laten schitteren in mijn werk. Voor ik de computer afsluit, verstuur ik nog een klantgerichte mail, waarin ik mijn komst bevestig. Zorgvuldig plan ik de verzending naar 8u op maandagochtend, om de zondagsrust niet te verstoren. Maandag, 8u30. Net voor ik de deur uitstap, ploft er een mail binnen. De klant annuleert de afspraak. Ik laat me toe om even te zuchten en dan bel ik de klant op en ben ik klaar om te luisteren..." Dit verhaal is geen uitzondering maar weerspiegelt een groeiende trend in onze maatschappij: de annulatiedrang. In een wereld waar alles in een oogwenk verandert, golft de annulatiegolf steeds hoger. Of het nu gaat om een bestelling, een opleiding, of een dienst, de echo van annuleringen weerkaatst tegen de muren van vele ondernemingen. Annulaties zaaien financiële en operationele chaos, maar bieden ook een kans tot reflectie en groei. Ja, op korte termijn kunnen annulatievergoedingen de pijn verzachten. Maar echte ondernemers bloeien door hun passie te leven, niet door te overleven op annulatievergoedingen. En in de passie ligt de sleutel in om te gaan met annulatie. Hoe wapen je als ondernemer tegen annulatie 1. Duidelijke voorwaarden Zorg voor heldere en zichtbare annulatievoorwaarden. Maar let op, praat niet te snel over annulatie tijdens de verkoop. Het is juridisch noodzakelijk maar kan commercieel een valkuil zijn. 2. Bied waarde en sta achter je waarde Hoe hoger de waargenomen waarde, hoe kleiner de kans op annulatie. Laat klanten de echte waarde van je aanbod voelen en ervaren. Als jezelf voelt dat je onder je waarde gaat, dan weerspiegelt dit zich op de klant. 3. Herbekijk je aanbod Zie toenemende annulaties als een signaal. Misschien is het tijd om je aanbod te herzien of te upgraden én om op een andere manier je dienst in de markt te zetten. 4. Ga in gesprek Luister naar de klant en zoek naar de echte reden van annulatie. Soms schuilt er een kans in een annulatie. 5. Versterk klantenservice Bouw diepe, betekenisvolle relaties op met je klanten. Een tevreden klant annuleert minder snel. Je bent toch ook eerder geneigd om in te gaan op een uitnodiging van een goede vriend dan een oppervlakkige kennis. Annulaties zijn een uitdaging, maar geen onoverkomelijke. Met de juiste strategieën en een proactieve houding kun je de impact minimaliseren en je bedrijf en klantrelaties versterken. Bescherm je passie, je werk en je onderneming tegen de golven van annulaties. Want de sleutel tot het beheersen van annuleringen begint bij jezelf!
Share by: